AAA, ook wel uitgesproken als 'triple A', wordt gebruikt als benaming voor games die gemaakt worden door gerenomeerde, middelgrote (of hoger) gamestudios en hoge budgetten. De verwachting is dat AAA games miljoenen kopieën verkopen.
De term werd voor het eerst genoemd op game conventies in de Verenigde Staten eind jaren 90. Een van de eerste games die als AAA titel werd uitgebracht was Final Fantasy VII, wat destijds zo'n 70 miljoen dollar kostte om te ontwikkelen. Dit was destijds de allerduurst game ooit gemaakt. Rond 2008, toen de Playstation 3 en Xbox 360 uit kwamen, kostte een AAA game zo'n 20 miljoen dollar om te maken, met uitschieters naar boven.
Vanuit de term AAA zijn diverse nieuwe termen ontstaan, waaronder AAA+, III en AAAA. AAA+ (triple A plus) verwijst naar AAA titels die de hoogste productiekosten hebben gemaakt of het best verkocht zijn. Ook kan het verwijzen naar de opkomst van nieuwe manieren om geld te verdienen met een AAA titel zoals season passes of battle passes. De term III (triple I) is verwant aan deze term en houdt nagenoeg hetzelfde in, alleen geldt dit dan voor makers van Indie games. Tenslotte wordt AAAA gebruikt voor games die op de Playstation 5 en Xbox Series X uitkomen.