Als een gamer het heeft over "feeding" dan betekent dit dat een speler herhaaldelijk gedood wordt in een spel en zo de tegenstander gemakkelijk punten of geld laat verdienen. Het is een term die voornamelijk in MOBA's (Multiplayer Online Battle Arenas) zoals League of Legends en Dota 2 gebruikt wordt.
Feeding is iets wat je absoluut niet wilt doen als je competitief speelt. Door vaak dood te gaan, geef je de tegenstander de kans om meer ervaring op te doen en sterker te worden, waardoor ze uiteindelijk te sterk voor je worden om tegen te vechten. Het is belangrijk om een evenwicht te vinden tussen het aanvallen van je tegenstanders en het vermijden van situaties waarin je waarschijnlijk gedood zult worden.
In MOBA's is het belangrijk om als team te werken en elkaar te helpen om te voorkomen dat een speler steeds wordt gedood. Als een speler echter blijft sterven, kan dit leiden tot frustratie bij zijn teamgenoten, omdat het moeilijk is om te winnen als je met een speler zit die constant een makkelijke prooi is voor de tegenstander.
Kortom, "feeding" is een term die gebruikt wordt om te beschrijven dat een speler herhaaldelijk doodgaat en zo de tegenstander gemakkelijk punten laat scoren. Het is belangrijk om voorzichtig te zijn en als team samen te werken om te voorkomen dat dit gebeurt.